A borravaló kezelés alapvető funkció azon éttermeknél, ahol a kiszolgáló személyzet hálapénzt kap. A vásárlók azonban néha adhatnak borravalót kiskereskedelmi körülmények között is, például ha az üzlet kiszállítási szolgáltatását vették igénybe, vagy ha úgy érezték, hogy kivételes segítséget kaptak egy vásárlás során.
A Novopayment POS termináloknál is roppant egyszerű a borravaló kezelése. Ha bekapcsolják az erre vonatkozó funkciót, a POS terminál automatikusan lehetőséget ad a borravaló nyilvántartásba vételére, ha a fizetés meghaladja az esedékes számlát.
Ha például a vendég 10 ezer Forintot fizet egy 9 és fél ezres számláért, a rendszer megkérdezi, hogy a visszajárót ki kell-e adni a vendégnek, vagy azt borravalóra kell fordítani. Ha az ügyfél az utóbbi mellett dönt, egyszerűen a borravalóra való felhasználást jelentő gombra kell kattintani. Tehát amikor egy ügyfél kártyáját egy bizonyos összegért lehúzzák, beleértve az általa elfogyasztott számla összegét is, a POS terminál automatikusan szétválasztja a számla összegét a borravalótól. A számla összege fizetésként levonásra, a borravaló pedig a felszolgáló nevére kerül.
Egyes országokban a borravaló kultúra eléggé elterjedt. Bár a rendszer jogszerűségével kapcsolatban néha tiltakozások támadnak, a gyakorlat egyelőre sehol sem tart. Kulturálisan adott dolog, hogy a felszolgálóknak az ételszámla legalább 15%-ával egyenértékű borravalót kell adni, és 20%-ot vagy még többet abban az esetben, ha a kiszolgálás nagyszerű volt. Tekintettel a borravaló fontosságára, a kérdés az, hogy mi történik vele, ha a számlát kártyával fizetik ki. Talán sokan úgy érzik, hogy ez nem nagy ügy, de ha alaposan belegondolnak, az összes felszolgálót és a borravaló számát tekintve, ami akár egy nap alatt is összegyűlik, a borravaló nyilvántartása nagyon nehézkes lehet. Ezért jó ötlet egy olyan POS terminál, ami beépített borravaló kezelő rendszerrel rendelkezik.
Hogyan segít egy integrált rendszer a borravaló egyszerű kezelésében?
A borravaló közvetlenül a felszolgálóknak kerül kifizetésre, és kizárólag az ő bevételüket jelenti. Két jelentős oka van annak, hogy miért érdemes ennek a kezelésére is kitérni az éttermi POS szoftverekben. Az egyik a teljesítmény mérése. Bár vannak kiskapuk a rendszerben, a személyzet által megkeresett borravaló kiváló módja a teljesítményük mérésének. Bár a borravaló mértéke nem lehet az egyetlen módja egy alkalmazott teljesítményének mérésére, de tekintettel arra az egyszerű szabályra, hogy a jobb szolgáltatás nagyobb hálapénzt jelent, hatékonyan használható a személyzet teljesítményének egyik mérőszámaként.
Jobb ügyfélélmény
A borravalók nyomon követése a promóciós döntések meghozatalán kívül azt is lehetővé teszi, hogy a vezetőség megértse, milyen szintű szolgáltatással elégíti ki leginkább az ügyfeleket, milyen eladási technikák vonzzák őket, vagy milyen hozzáállást várnak el a felszolgálóktól. Ezen adatok alapján tovább lehet képezni a személyzetet, hogy növeljék az általános teljesítményt. Ha a POS terminál közvetlenül kezeli a borravalót, legalábbis a nem készpénzben nyújtott borravalót, akkor ez az elemzés még egyszerűbbé válik, és élesebb eredményeket hoz.”