Aki az életét annak szentelte, hogy autókat javítson, annak ismernie kell minden részét. Még a felső kategóriás, feltunningolt autóknál is ismernie kell a leggyakoribb turbó hibák fajtáit. Habár az autóvezetők nem szívesen fogadják el, de a szerelők nagyon jól tudják, hogy a turbó hibák 90%-át a nem megfelelő kezelés okozza.
Vagyis maga a vezetési stílus és a szokások azok, amik kárt tesznek a turbó belső szerkezetében. Először is ki kell küszöbölni azt, hogy a turbó csak néhanapján legyen használva. Ezt az alkatrészt ugyanis a hosszútávú autózáshoz találták ki és nem arra, hogy a városban 5-10 kilométert tegyen meg vele az ember.
Az üzemanyag szabad áramlásához kell az, hogy felpörgessék a turbót és jól „átszellőztessék”. Gyakori probléma, hogy valamilyen okból kifolyólag lerakódik a korom az alkatrész belsejében. Ennek elejét kell venni, hiszen geometriai problémát fog előbb-utóbb okozni mindez. A kormot ugyanis nem tudja magából csak úgy kilökni a turbó és ezt a belső forgó részek bánják majd meg. Ehhez megfelelő minőségű üzemanyag kell és olyan autó, ami nem löki vissza az égésterméket és egyéb anyagot a turbóba.
A turbó hibák további ludasa a kopás, ami ugyancsak a nem ideális használat következménye. Emiatt lehet, hogy a turbo szerviz kikerülhetetlen, mert a kopással nem lehet olyan lóerőt lekérni a szerkezetből, mint amilyenre az tervezve volt. Lehet, hogy az Ön kedvenc autószerelője tudja ezt, de nem biztos, hogy be tudja azt az alkatrészt szerezni, amelyre szüksége van a javításhoz.
Ezért érdemes egészen a gyártóig vagy a forgalmazóig visszakeresni, aki turbo szerviz keretén belül megszereli a hibás részt. Ha olyan szerencséje van, hogy egy megbízható és profi helyről volt vásárolva a turbó, akkor akár el is viszik Önnek megjavítani a turbóját és vissza is szállítják. Ez a legideálisabb felállás. Sokszor maguk az autószervizek tartanak kapcsolatot egyik-másik turbo szerviz céggel, akik vállalják a kényes feladatot. Bízza rájuk az autóját és úgy kapja vissza azt, mintha kicserélték volna az egészet!