Az anyagok gyártóit úgy képzelik el sokan, mint arctalan gépeket, amelyek csak forognak. Azonban ahhoz, hogy a csipke nagykereskedés szemet gyönyörködtető anyagokkal tudja becsalogatni a vásárlókat, emberi képzelőerőre van szükség. Vagyis az anyagok nem csupán a futószalagokról peregnek le tetszésük szerint, hanem komoly tervezői munka áll mögötte. Először is, aki csipke nagykereskedés eladáshoz szeretne terméket létrehozni, pontoson ismernie kell a piaci igényeket.
Ha nem ebből indulnának ki, akkor az a sok ezer méter legyártott csipkeanyag mind kárba veszne. Kell tudni, hogy mire lenne igény jelenleg és mit vetít előre a kereslet. Ha csak a régi mintákat ismételgetnék, akkor nem valószínű, hogy bármelyik csipke nagykereskedés igényelné a szolgáltatásaikat hosszútávon. Régen a divat körülbelül tízévente változott jelentősen, ma már akár egy év alatt is több irányzat és elképzelés nőheti ki magát.
A csipke nagykereskedés pedig alapanyagot kell szolgáltasson ahhoz, hogy ez mind megvalósítható legyen. Ugyanez a szituáció a méteráru nagykereskedés szempontjából is. Az anyagok gyártása egybehangzó kell legyen a jelenlegi piaci igényekkel, ugyanakkor újabb és újabb szövésű, kidolgozású, mintájú textíliákat kell tudjanak felajánlani nekik ahhoz, hogy az eladás ritmusa ne lassuljon le jelentősen. Az anyagok tekintetében ugyanis szinte soha nincs telített piac. Ez csak akkor eshet meg, ha ugyanazokkal az ötletekkel jönnének elő, ugyanolyan áron. A méteráru nagykereskedés azonban nem engedheti meg magának, hogy egysíkúvá váljon.
A varrodáknak olyan különleges, ugyanakkor megfizethető anyagokkal kell szolgáljon, amelyeket szívesen használnak fel. Így a kínálati palettájuk is színes és csalogató maradhat az üzletek és végeredményben a vásárlók számára. Ezt a fajta lüktetést kell megérezni és megérteni. Nem szabad leragadni egyetlen stílusnál és irányzatnál, hiszen ezek egy idő után kifutnak és az új igényeknek nem fognak tudni megfelelni. A jól menő méteráru nagykereskedés mindegyike ismeri ezt az alapszabályt.